Charles Explorer logo
🇨🇿

Pedagogika II.

Předmět na Pedagogická fakulta |
OCDI17OP14

Sylabus

pojetí tradiční pedagogiky a moderní pedagogiky, proměny pedagogické terminologie;sociální a individuální význam vzdělávání, rovný přístup ke vzdělání, celoživotní vzdělávání;česká výchovně vzdělávací soustava, vzdělávání v kontextu evropské integrace;rodina z pedagogického hlediska, spolupráce školy a rodiny, současné problémy rodičovské výchovy;škola a její funkce, škola jako organizace a pospolitost, význam pro kulturní a sociální rozvoj žáků;osobnost učitele, pedagogické dovednosti, diagnostika žáků, řízení učebních činností, význam hodnocení, styly vedení, komunikace, autorita, kázeň;základní vymezení druhů zdravotního postižení a charakteristika zdravotního znevýhodnění;speciálně vzdělávací potřeby u žáků s jednotlivými typy postižení;legislativní podmínky integrativní a inkluzívní výchovy;podmínky pro integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (asistent pedagoga, intervenční programy);proces integrace a spolupráce s pedagogicko-psychologickými poradnami a speciálně pedagogickými centry; individuální vzdělávací plán;výchovné koncepce vybraných pedagogů, význam J. A.

Komenského pro světovou pedagogiku;

Anotace

Posláním předmětu je, aby studenti dokázali vysvětlit podstatu a strukturu pedagogiky jako vědy. Vymezili aktuální problémy pedagogiky a orientovali se v možných způsobech jejich řešení.

Seznámili se s diferenciací a individualizací ve výuce žáků a s podmínkami vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.