Zákonitosti a specifičnost výchovně vzdělávacího procesu na základních a speciálních školách pro žáky s mentální retardací. Humanistické pojetí výchovy a vzdělávání žáků s mentálním postižením.Dítě, žák, učitel, rodič a jejich vzájemná komunikace.Výchovně vzdělávací programy. Rámcové vzdělávací programy a školní vzdělávací programy. Edukační realita. Kurikulum.Klasifikace a hodnocení. Žák: subjekt edukace. Škola jako edukační instituce.Osobnost učitele - psychopeda.
Seznámení s metodickými postupy v jednotlivých předmětech, na základní škole speciální, praktické škole a odborném učilišti. Metodika jednotlivých předmětů. Důraz je kladen na metodiku počátečního čtení, psaní, počítání. Na metodiku pracovního vyučování a metodiku hudební, výtvarné a tělesné výchovy. Příprava učitele na vyučování.
Students will learn the regularities of the educational process of pupils with moderate and severe mental disabilities.