Didaktika, její předmět, vztahy a význam
Základní kategorie procesu vyučování a jejich vztahy
Konstruktivistické pojetí vyučování a učení
Měnící se role učitele. Vzájemný vztah pedagoga a žáků
Vyučovací metody, organizační formy a prostředky, vyučovací strategie
Funkce cíle v procesu výuky
Didaktická transformace učiva, vzdělávací programy RVP a ŠVP
Příprava pedagoga na výuku, didaktická analýza učiva
Diferenciace a individualizace ve výuce
Motivace ve výuce
Hodnocení a reflexe ve výuce
Pedagogické inovace v současné škole
Cílem je seznámit účastníky vzdělávání se základními problémy didaktické teorie a školské praxe a s aktuálními otázkami vzdělávání a vyučování. Vytvořit tak systém poznatků z obecné didaktiky a ukázat jejich význam v pedagogické praxi.
Rozvíjet samostatné didaktické myšlení a schopnost chápat didaktiku z hlediska vývoje, změn a pedagogických inovací.