V průběhu pedagogické praxe dochází k rozvíjení kompetencí přímo spojených s vyučovacím procesem. Účastník vzdělávání tak má příležitosti propojovat a aplikovat teoretické vědomosti a pedagogické dovednosti získané během počáteční přípravy v konkrétních situacích ve škole.
V rámci studia Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů je realizována pedagogická praxe v celkovém rozsahu 20 hodin. Jedná se nejen o vlastní výuku účastníka vzdělávání, ale zároveň také skupinové náslechy ve výuce fakultních učitelů. V průběhu pedagogické praxe účastníci realizují náslechy (hospitují) ve výuce zkušených fakultních učitelů, připravují si vlastní pedagogické výstupy a následně vyučují. Nedílnou součástí náslechů a vlastní pedagogické činnosti jsou reflexe a vlastní sebereflexe.
Pedagogická praxe směřuje k rozvíjení učitelských kompetencí v celém rozsahu, účastníci vzdělávání získávají zkušenosti s výukou v kontextu fungování třídy a školy a ověřují si úroveň své učitelské způsobilosti.