Charles Explorer logo
🇨🇿

Úvod do pedagogicko-psychologické diagnostiky

Předmět na Pedagogická fakulta |
OCDU19DV11

Sylabus

­Úvodní informace k pedagogicko-psychologické diagnostice pro školní praxi.

­Hlavní kategorie diagnostických nástrojů.

­Klinické metody: rozhovor, pozorování, anamnéza.

­Testové metody.

­Nestandardizované metody, projektivní metody (kresba, analýza produktů aj.).

­Hlavní oblasti využití diagnostiky ve škole – osobnost žáka, sociální prostředí žáka, školní třída.

­Základní dotazníkové metody (SORAD, B-3,  B-4, DVP, Dotazník motivace k výkonu aj.).

­Etické zásady užívání diagnostických metod.

Anotace

Cílem předmětu je naučit se poznávat osobnost dítěte, jeho schopnosti, vztahy ve skupině. Porozumět problematice pedagogicko-psychologické diagnostiky v kontextu výchovného působení.

Ozřejmit si etické stránky diagnostického procesu a význam dokumentování a archivování výsledků diagnostických postupů.