Charles Explorer logo
🇬🇧

Introduction to Educational and Psychological Diagnostics

Class at Faculty of Education |
OCDU19DV11

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

­Úvodní informace k pedagogicko-psychologické diagnostice pro školní praxi.

­Hlavní kategorie diagnostických nástrojů.

­Klinické metody: rozhovor, pozorování, anamnéza.

­Testové metody.

­Nestandardizované metody, projektivní metody (kresba, analýza produktů aj.).

­Hlavní oblasti využití diagnostiky ve škole – osobnost žáka, sociální prostředí žáka, školní třída.

­Základní dotazníkové metody (SORAD, B-3,  B-4, DVP, Dotazník motivace k výkonu aj.).

­Etické zásady užívání diagnostických metod.

Annotation

The aim of the course is to learn to identify the child's personality, his / her abilities and relationships in a group. To understand the problems of pedagogical-psychological diagnostics in the context of educational activities.

Understand the ethical aspects of the diagnostic process and the importance of documenting and archiving the results of diagnostic procedures.