Obsahové vymezení:
Výtvarná výchova jako součást vzdělávání; obecné i speciální přínosy rozvoji osobnosti. Výtvarná tvorba a tvořivost. Vývojové zákonitosti a zvláštnosti d ětského výtvarného projevu. Pedagogické aspekty výtvarně-estetických interakcí. Vzdělávací cíle, vzdělávací nabídka a očekávané výstupy v závazných pedagogických dokumentech (RVP, osnovách SOŠ). Specifika různých forem výtvarného vzdělávání. Vizuální gramotnost. Galerijní a muzejní edukace. Artefiletika. Širší kontexty a integrující charakter výtvarné edukace, možná rizika. Profesní profil výtvarného pedagoga. Umělecké, vědecké a pedagogické dílo.
Výtvarné a didaktické prostředky dosažení cíle. Didaktické kategorie, funkční slovník. Funkce a úskalí hodnocení. Strategie a formy plánování. Myšlenkové modely výuky, dlouhodobější výtvarné programy. Příprava a reflexe praxe, varianty, korekce.
The aim of the course is to develop professional competence of teachers for art education in general, special-interest vocational education: To strengthen the didactic dimension of this competence for responsible, professional and theoretically reflected decision-making in teaching situations. Extend functional vocabulary of art teacher To create prerequisites for motivating supply, planning, management and evaluation of art activities, including an informed view of the educational process and its outcome.