Témata:
Lingvodidaktika – definice a cíle, klíčové otázky.
Metody v širším smyslu.
Didaktické principy.
Receptivní řečové dovednosti – čtení a poslech s porozuměním.
Produktivní řečové dovednosti – ústní a písemný projev.
Jazykové prostředky (jejich pojetí a funkce v současné lingvodidaktice) - slovní zásoba, mluvnice, fonetika, grafika (nová pravopisná norma) – jazykové prostředky a jejich pojetí a funkce v současné lingvodidaktice.
Typologie cvičení.
Cílem předmětu je rozvíjet poznatkovou základnu oborové didaktiky, tj. znalost soustavy základních didaktických poznatků a dovednost orientace ve složité problematice obsahu i procesu vyučování a učení se. Na základě znalosti oblastí stanovování cílů, komunikační kompetence a plánování se v rámci tohoto předmětu seznámí studenti se základními principy osvojování jazykových prostředků, a to jak v teoretické, tak v praktické rovině.
V seminářích probíhá reflexe dosavadních znalostí a zkušeností studentů z praxe, podpořená dalšími vstupy, jako ukázky videonahrávek (i z praxe studentů) a jejich reflexe podporují u studentů rozvoj schopnosti vidět konkrétní aspekty výuky, problémové situace, ale i klást otázky a kriticky analyzovat a hodnotit zkušenosti vlastní i cizí.
Obsah kurzu tvoří následující témata: Lingvodidaktika – definice a cíle, klíčové otázky. Metody v širším smyslu. Didaktické principy. Receptivní řečové dovednosti – čtení a poslech s porozuměním. Produktivní řečové dovednosti – ústní a písemný projev. Jazykov é prostředky (jejich pojetí a funkce v současné lingvodidaktice) - slovní zásoba, mluvnice, fonetika, grafika (nová pravopisná norma) – jazykové prostředky a jejich pojetí a funkce v současné lingvodidaktice. Typologie cvičení.