1. Definice, specifičnost, funkce a žánrový systém LDPM podle ontogeneze dětského čtenáře.
2. Obrázkové knížky včetně poezie pro děti
3. Pohádky
4. Tradiční dobrodružné romány
5. Romány pro děti - příběhy zakotvené v realitě (včetně detektivních příběhů), próza s fanzaijními a pohádkovýmo motivy (včetně fantasy)
7. Romány pro mládež (problémově orientovaný román po proměně paradigmat na konci
60. let a romány následujících dvou desetiletí, postmoderní romány, road movie, fantasy)
8. Literatura (nejen) pro děti a mládež s tématem
2. světové války
Cílem předmětu je zprostředkovat základní poznatky z teorie a historie hlavních žánrů německy psané LDPM; objasnit základní myšlenky psychologie čtenářství a to se zřetelem čtenářství v mateřském a cizím jazyce; poskytnout orientaci v textech německy psané literatury vydávané v současné době v ČR. V centru pozornosti předmětu je žánrové rozložení literatury pro děti a mládež, její aktuální problémy.
Obsahem předmětu jsou následující témata: 1. Specifičnost a funkce LDPM. 2. Žánrový systém LDPM - vývojová dynamika, současný stav. 2.1 Obrázková kniha (včetně zastoupené "klasické," rozuměj z generace na generaci děděné, poezie pro děti. 2.2 Pohádky. 2.3 Dobrodružný román + romány pro děti. 2.4 Romány pro mládež + problémově orientovaný román. 2.5 Romány pro dospívající čtenáře a mladé dospělé.