Témata:
1. Literatura s tématem čtenářství, Kolik podob má čtení, Čtenářská gramotnost jako vzdělávací cíl pro každého žáka, čtenářské strategie
2. (Nejen) příběhy dětí a téma identity, odlišnosti, sebeuvědomění a sebepoznání
3. Pohádky a jejich charakteristiky
4. Láska, vztahy a přátelství v literatuře pro děti, rozvoj emocionální gramotnosti
5. Poezie pro děti, představivost, tvořivost a hravost
6. Vytváření čtenářských biografií, dína čtení v praxi
7. Záznamy z četby
Semináře probíhají formou dílny čtení. Studenti si do semináře nosí dětské knihy, které si vybírají ze seznamu doporučené četby.
Tyto knihy v semináři (nejméně 20 minut) čtou. Čtení knih předchází minilekce (často v podobě práce se společným textem) zaměřená na reflexi čtenářského zážitku, na některou ze čtenářských strategií (např. předvídání, shrnování, kladení otázek atd.) a na různé způsoby vedení čtenářských zápisů (např. podvojný deník). Následně (na z ákladě zadaných úkolů) o přečteném diskutují ve dvojici, své knihy představují v plénu semináře (vzájemně si je doporučují) a hovoří o tom, co o své knize při plnění úkolu zjistili.
Hlavním cílem semináře je, aby studenti zakusili, jak probíhají dílny čtení, jak lze ve třídě pracovat se čtenářskými zážitky, aby četli současnou českou a světovou literaturu pro děti (a získali o ní základní přehled), aby byli schopni o ní přemýšlet a hovořit – a to vše s ohledem na své budoucí žáky.