1. setkání - Výtvarná výchova a vzdělávací oblast umění a kultura; Umělecké dílo jako prostředek komunikace. Subjektivn í a intersubjektivní faktory komunikace s uměleckým dílem; interpretace; galerijní a muzeiní edukace 2. setkání - Každodenní vizualita současné společnosti a její nároky na poučeného účastníka komunikace; vizuální gramotnost a její kultivace; didaktická transformace témat soudobé vizuální kultury
Abeceda poučeného diváka: navázání kontaktu a vedení dialogu s výtvarným dílem. Rozvíjení diváckých dovedností při hledání významů, témat a kontextů díla. Umělecké dílo jako prostředek komunikace. Kulturní, historické a sociální kontexty vzniku a vnímání díla, jejich vliv a proměny.
Společný sv ět - současné umění a vizuální kultura jako představitelé světa, v němž žijeme společně s našimi dětmi. Co nám říká „samo“ dílo a jaké nároky na nás klade skutečné chápání souvislostí. Výtvarné umění, vizuální kultura, vizuální gramotnost – vztahy mezi nimi a jejich postavení ve vzdělávání a výchově.
Svět každodenní vizuality: hračky, hry, móda, filmy, ilustrace, vizuální vyprávění, design.
Kýč a jeho role v kultuře a společnosti.