Výuka předmětu proběhne v místnostech dle rozvrhu prostřednictvím dvou intenzivních bloků: 1) Čtenářská gramotnost, strategie čtení, složky a pojetí literární výchovy na 1. stupni ZŠ 2) Hledání textů pro 4.-5. ročník ZŠ + Didaktický potenciál textu, zadávání úkolů a kladení otázek, vedení hovoru se žáky i mezi žáky 3) Postup Plánování pozpátku pro výuku čtení a interpretaci smyslu i formy textu v hodině LV 4) Tvorba vlastní přípravy učební jednotky literární výchovy s textem, vč. cíle pro žáka a zadání pro důkaz o učení a klíčových aktivit – vše v těsné vzájemné návaznosti
- Zamyslíme se nad různ ými pojetími literární výchovy.
- Získáte základní povědomí o dětském čtenářství, čtenářské gramotnosti a osvojíte si zásadní způsoby, jak rozvíjet čtenářské strategie.
- Prostudujete si RVP pro ZV a promyslíte, jak obecné výstupy souvisejí se skutečným čtením a čtenářstvím.
- Promyslíte obsah hodin literární výchovy na ZŠ, v jakém poměru by měly být jednotlivé složky (zážitek z četby, práce s textem, porozumění smyslu, výrazy/termíny pro hovor o literatuře).
- Naučíte se promýšlet a plánovat učení jednotku literární výchovy s četbou textu postupem plánování pozpátku.
- Ověříte si své dovednosti s vedením profesního rozhovoru o literární výchově a o práci žáka s kolegy.