Klíčové body předmětu: problematika rozcvičení a výběr cviků motoricko funkční příprava v gymnastice využití náčiní a nářadí v rozcvičení a motoricko funkční přípravě základní cvičení na nářadí ve školní TV - žíněnky, hrazda, přeskokové nářadí, kladinka, lavička, švédská bedna, žebřiny speciální náčiní a nářadí pro děti na 1. st. ZŠ metodické řady záchrana a dopomoc při gymnastických cvičeních aplikované formy gymnastiky
Pozn. Při výuce může docházet k fyzickému kontaktu v souladu se správnou metodikou výuky a při podávání záchrany a dopomoci.
Základy gymnastiky - teoretický obsah výuky je zaměřen na znalost názvosloví cvičení prostných, na organizaci výuky, znalost biomechanických zákonitostí gymnastických cvičení a na problematiku rozcvičení a rozvoje pohybových schopností dětí mladšího školního věku. Praktická výuka se týká průpravných cvičení bez náčiní, s náčiním, s nářadím a na nářadí.
Zvláštní důraz je kladen na motoricko funkční přípravu v gymnastice, tj. na stimulaci pohybových schopností gymnastickými prostředky. Obsahem praktické výuky budou akrobatická cvičení, přeskoky přes různá nářadí, cvičen í na trampolínce, hrazdě, lavičce, kladince, švédské bedně, kruzích atd.
Zásadní důraz je kladen na dopomoc a záchranu, didaktické a metodické postupy při nácviku. Neopominutelným aspektem předmětu je zaměření na problematiku integrace handicapovaných žáků v teoreticko-praktickém pohledu.