Celková charakteristika lingvodidaktiky a její základní terminologie. Didaktika cizích jazyků jako hraniční vědní disciplína.
Lingvistick é, psychologické, pedagogické, psycholingvistické a sociolingvistické základy didaktiky cizích jazyků. Problematika cílů vyučování cizím jazykům.
Základní složky vyučování cizímu jazyku. Jazykové roviny (jazykové prostředky) a řečové dovednosti (druhy řečové činnosti) receptivní a produktivní a jejich vzájemné vztahy.
Zřetel k mateřštině žáků při vyučování cizímu jazyku. Mezijazyková a vnitrojazyková interference.
Současné pojetí principu komunikativnosti při vyučování cizímu jazyku. Etapy osvojování jazykového učiva.
Základní lingvodidaktické koncepce vyučování cizím jazykům.
Seznámit studenty se základními otázkami lingvodidaktiky a obecné didaktiky cizích jazyků jako hraničních vědních disciplín, s jejich předmětem a k bázovým vědním oborům. Uvést studenty do lingvodidaktické terminologie a seznámit je s nejdůležitějšími koncepcemi vyučování cizím jazykům.
Celková charakteristika lingvodidaktiky a její základní terminologie. Didaktika cizích jazyků jako hraniční vědní disciplína.
Lingvistické, psychologické, pedagogické, psycholingvistické a sociolingvistické základy didaktiky cizích jazyků.
Problematika cílů vyučování cizím jazykům. Základní složky vyučování cizímu jazyku. Jazykové roviny (jazykové prostředky) a řečové dovednosti (druhy řečové činnosti) receptivní a produktivní a jejich vzájemné vztahy. Zřetel k mateřštině žáků při vyučování cizímu jazyku. Mezijazyková a vnitrojazyková interference. Současné pojetí principu komunikativnosti při vyučování cizímu jazyku. Etapy osvojování jazykového učiva. Základní lingvodidaktické koncepce vyučování cizím jazykům.