Charles Explorer logo
🇨🇿

Didaktika RJ II

Předmět na Pedagogická fakulta |
OCRR17RJ20

Sylabus

1.  Řečové dovednosti – jejich vztah k jazykovým prostředkům, místo jednotlivých řečových dovedností v osvojování ruštiny na ZŠ a SŠ, případně různých typech středních škol

2.  Písemné a ústní druhy řečové činnosti, jejich zvláštnosti, jejich elementy

3.  Muvení – význam, psychologické a lingvistické základy mluvení, metodická pravidla a požadavky, metodické nedostatky při nácviku mluvení, typologie cvičení k nácviku mluvení, kontrola a hodnocení mluveného projevu žáků

4. Psaní  – význam, psychologické a lingvistické základy psaní, metodická pravidla a požadavky, metodické nedostatky při nácviku psaní, typologie cvičení k nácviku psaní, kontrola a hodnocení písemného projevu žáků

5.  Poslech – význam, psychologické a lingvistické základy poslechu, metodická pravidla a požadavky, metodické nedostatky při nácviku poslechu s porozuměním, typologie cvičení k nácviku poslechu, kontrola a hodnocení poslechu s porozuměním žáků

6.  Čtení – význam, psychologické a lingvistické základy čtení, metodická pravidla a požadavky, metodické nedostatky při nácviku čtení s porozuměním, typologie cvičení k nácviku čtení, kontrola a hodnocení čtení s porozuměním žáků

Anotace

Poskytnout studentům teoretický základ pro celkovou orientaci v problematice cizojazyčné výuky s hlavním zaměřením na vyučování ruštině na různých stupních výuky a v různých vzdělávacích zařízeních. V jednotě s teoretickými poznatky začleněnými do širších vědních souvislostí rozvíjet u studentů dovednosti potřebné k úspěšnému řízení vyučovacího procesu.

Připravit budoucí učitele k samostatnému rozhodování a k tvůrčímu řešení současného dění v didaktice cizích jazyků a k průběžnému samostatnému studiu odborné literatury v daném oboru.