Charles Explorer logo
🇬🇧

Speech therapy and its methodology II.

Class at Faculty of Education |
OCRS18UC30

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

NKS a jeho dopad na vzdělávání žáků, integrace, inkluze žáků s vývojovou dysfázií; žáci s dysartií; spojení NKS a SPU, verbální dyspraxie; myofunkční poruchy. Děti a žáci s vrozenými vývojovými vadami - orofaciální rozštěpy v různých fázích růstu. Symptomatické vady řeči se zaměřením na osoby s MR, PAS a smyslovým postižením.  AAK –jako možnost komunikace.  Proces komunikace a jeho poruchy v dospělosti a stáří. Narušení komunikace získané v dospělém věku -afázie, dysartrie, dysfagie. Příčiny a projevy narušené komunikační schopnosti, logopedická intervence se zaměřením na terapii. Komplexní přístup k dospělé osobě se získanou neurogenní poruchou řeči, zajištění spolupráce se specialisty – neurologie, geriatrie, foniatrie, psychiatrie.

Vliv NKS na rodinné prostředí. Zajištění včasné logopedické intervence v rámci resortu zdravotnictví, resortu práce a sociálních věcí. Dopad NKS na kvalitu života dospělého jedince. Multioborová spolupráce.  Multioborová témata. 

Annotation

Students will be acquainted with theoretical knowledge and practical experience in the field of impaired communication skills of school-age pupils. The aim of the course is to introduce various types of acquired neurogenic speech disorders in adulthood and in old age, with their etiology, symptomatology, possibilities of diagnostics and therapy.