Charles Explorer logo
🇬🇧

Surdopedy and its methodology I.

Class at Faculty of Education |
OCRS18UC33

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Student se seznámí se všemi druhy narušení komunikační schopnosti, a to narušením vývojovým i získaným. Budou mu přiblíženy následující kategorie narušené komunikační schopnosti: vývojová dysfázie, dyslalie, dysartrie, koktavost, breptavost, mutismus, palatolalie, mutismus, poruchy hlasu.

Bude ozřejměn pojem symptomatické poruchy řeči. Student se seznámí se získanými neurogenními poruchami řeči v dospělosti, a to s afázií a dysartrií.

U každého druhu narušení získá poznatky o etiologii, symptomatologii, klasifikaci, stručný přehled o možnostech diagnostiky a následné terapie. Budou prezentovány případové studie dětí i dospělých s jednotlivými druhy narušení komunikační schopnosti.

Význam sluchové výchovy v doplňovaných orálních vzdělávacích programech, ve vzdělávacích programech s totální komunikací a vzdělávacích programech bilingválních. Technické prostředky a pomůcky sluchově postižených.  Audiovizuální technika, videotechnika a počítače ve speciální výchově a rehabilitaci i poradenské činnosti sluchově postižených.

Annotation

In this course, the students will acquire knowledge of etiology of hearing impairment, symptomatology, classification, and a brief overview of diagnostics and subsequent therapy.