Prezenční část:
● vymezení oboru školského managementu
● pojetí školského managementu
● rámce vzdělávání
Projektový seminář – prezenční část
● kritéria kvality závěrečné práce
● pokyny k vypracování
● současné metodologické přístupy
● specifické metody pedagogického výzkumu
● interpretace zjištěných skutečností
● případová studie
Distanční část (asynchronní, e-learning):
● práce s normami – podpora k psaní odborného textu závěrečné práce:
● úprava dokumentů zpracovaných textovými procesory ČSN 01 6910 (vydána 1. 7. 2014, nabyla účinnosti 1. 8. 2014)
● pravidla pro bibliografické citace ČSN ISO 690 (01 0197) z března 2011 s platností od 1. dubna 2011
Cílem úvodu je podat základní přehled, vymezit obor a jeho přesahy do ostatních disciplín, seznámit s prameny i historií této disciplíny. Ze základních okruhů se předmět zaměřuje na celkové pojetí managementu a školského managementu.
Cílem úvodního semináře je předat účastníkům základní informace k tvorbě závěrečné práce s ohledem na obsah výukových modulů, seznámit je s obecnými požadavky na odborné práce zakončující studium vzdělávacích programů na PedF UK i s požadavky KAMV na oborové práce z oblasti školského managementu. Dále také vybavit účastníky studijního programu základním rámcem kompetencí v oblasti pedagogického výzkumu. Jde o to, aby byli schopni formulovat vědecký problém, zvolit správnou metodu, formulovat tvrzení či hypotézu, rozuměli vědeckému popisu reality a oddělili subjektivní pohled na zkoumanou problematiku.