Charles Explorer logo
🇨🇿

Úvod do studia školského managementu

Předmět na Pedagogická fakulta |
OCSU19VP01

Sylabus

Prezenční část:

●  vymezení oboru školského managementu

●  pojetí školského managementu

●  rámce vzdělávání

Projektový seminář – prezenční část

●  kritéria kvality závěrečné práce

●  pokyny k vypracování

●  současné metodologické přístupy

●  specifické metody pedagogického výzkumu

●  interpretace zjištěných skutečností

●  případová studie

Distanční část (asynchronní, e-learning):

●  práce s normami – podpora k psaní odborného textu závěrečné práce:

●  úprava dokumentů zpracovaných textovými procesory ČSN 01 6910 (vydána 1. 7. 2014, nabyla účinnosti 1. 8. 2014)

●  pravidla pro bibliografické citace ČSN ISO 690 (01 0197) z března 2011 s platností od 1. dubna 2011

Anotace

Cílem úvodu je podat základní přehled, vymezit obor a jeho přesahy do ostatních disciplín, seznámit s prameny i historií této disciplíny. Ze základních okruhů se předmět zaměřuje na celkové pojetí managementu a školského managementu.

Cílem úvodního semináře je předat účastníkům základní informace k tvorbě závěrečné práce s ohledem na obsah výukových modulů, seznámit je s obecnými požadavky na odborné práce zakončující studium vzdělávacích programů na PedF UK i s požadavky KAMV na oborové práce z oblasti školského managementu. Dále také vybavit účastníky studijního programu základním rámcem kompetencí v oblasti pedagogického výzkumu. Jde o to, aby byli schopni formulovat vědecký problém, zvolit správnou metodu, formulovat tvrzení či hypotézu, rozuměli vědeckému popisu reality a oddělili subjektivní pohled na zkoumanou problematiku.