Prezenční část:
● vymezení oboru školského managementu
● pojetí školského managementu
● rámce vzděláván í
Projektový seminář – prezenční část
● kritéria kvality závěrečné práce
● pokyny k vypracování
● současné metodologické přístupy
● specifické metody pedagogického výzkumu
● interpretace zjištěných skutečností
● případová studie
Distanční část (asynchronní, e-learning):
● práce s normami – podpora k psaní odborného textu závěrečné práce:
● úprava dokumentů zpracovaných textovými procesory ČSN 01 6910 (vydána 1. 7. 2014, nabyla účinnosti 1. 8. 2014)
● pravidla pro bibliografické citace ČSN ISO 690 (01 0197) z března 2011 s platností od 1. dubna 2011
The aim of the introduction is to give a basic overview, to define the field and its overlaps with other disciplines, to familiarize with sources and history of this discipline. From the basic areas, the subject focuses on the overall concept management and school management.
The aim of the introductory seminar is to provide the participants with basic information for the creation of the final thesis with regard to to the content of the teaching modules, to familiarize them with the general requirements for professional theses at the end of the course educational programs at PedF UK as well as with the requirements of KAMV for specialized work in the field of school education management. Furthermore, to equip the participants of the study program with a basic framework of competences in the field pedagogical research. The point is that they should be able to formulate a scientific problem, choose the right one method, formulate a statement or hypothesis, understood the scientific description of reality and separated the subjective view to the investigated issue.