Marketingové řízení školy:
Prezenční část:
● pojetí marketingu a specifika marketingu ve vzdělávání,
● provázanost marketingu a managementu školy,
● marketingové řízení a marketingová strategie v oblasti vzdělávání,
● řízení vztahu s klienty v oblasti vzdělávání, cílové skupiny,
● implementace marketingu a kontrola.
Distanční část (asynchronní, e-learning):
● analýza makroprostředí, mezoprostředí, mikroprostředí školy,
● aplikace marketingového mixu ve škole.
Management v podmínkách globalizace:
Prezenční část:
● základní pojmy,
● hlavní projevy globalizace,
● pozitiva, negativa, příležitosti a hrozby globalizace.
Distanční část:
● vliv globalizace na školství.
Předmět je zaměřen na propojení teoretických poznatků s praxí se zaměřením na obsah předmětu Teorie a praxe školského managementu. Vychází z anotace p ředmětu Výcvik v manažerských dovednostech I z bakalářského studia. 1.
Marketingové řízení školy – účastník se učí tvořit komplexní manažerskou strategii, která efektivně využívá všech manažerských funkcí. V tematickém okruhu se účastník zamýšlí nad pojmy „efektivní škola“, „koncepce školního marketingu“, „makroprostředí, mezoprostředí a mikroprostředí školy“ a nad tím, jak obsah těchto pojmů realizovat ve své manažerské praxi. 2.
Management v podmínkách globalizace – účastník se orientuje v hlavních projevech (pozitiva, negativa, hrozby, příležitosti) a trendech globalizace v oblasti vzdělávání.