role a kompetence vedoucího pracovníka ve školství
● styly vedení (vedení jednotlivců a t ýmů)
● personální činnosti a personální řízení
● řešení konfliktů a krizí
● komunikační a prezentační dovednosti
● vedení porad
Studenti pochopí v rámci tohoto předmětu základní koncepci oblasti vedení lidí, rozdíl mezi managementem a leadershipem a budou schopni toto téma zasadit to historického i současného kontextu. Cílem výuky je získání a rozvoj kompetencí v oblastech personálního řízení (získávání a výběr pracovníků, péče o pracovníky, jejich hodnocení a rozvoj), včetně konkrétních právních předpisů z oblasti personálního řízení. Účastníci se seznámí s teoriemi motivace pracovníků a budou schopni je aplikovat ve své řídící praxi.
Předmět je dále zaměřen na situační vedení lidí a dovednosti potřebné pro vedení týmů ve školách a školských zařízeních. V rámci nezbytných činností při vedení lidí se vedoucí zaměstnanci nevyhnou řešení konfliktů.
Proto si účastníci osvojí vhodné strategie pro prevenci a efektivní řešení komplikovaných situací včetně krizí s důrazem na školskou praxi.