Předmět aplikuje konkrétní biologickou problematiku do oblasti obecné i speciální didaktické přípravy.Předmět je koncipován tak, aby studenti byli schopni provádět analýzu pokusů, pozorování a demonstrací z hlediska jejich teoretického zázemí a metodicko-didaktických souvislostí (včetně návazností na kurikulární dokumenty). Studenti se naučí zásadám a vedení školních experimentů tak, aby v sobě vyváženě zahrnovaly vědeckou, technickou a didaktickou složku.
Naučí se koncipovat laboratorní úlohy ověřovací, důkazové, praktické a výzkumné a realizovat je ve školní praxi.Kurs zároveň reprezentuje i experimentální dílnu, ve které studenti na zadání učitelů nebo na základě vlastních návrhů koncipují netradiční demonstrace a pokusy (dosud neuváděné v učebnicích) na podporu motivace, názornosti výuky či na podporu rozvoje znalostí a praktických dovedností žáků v oblasti biologie.Vedlejším průběžným výstupem kurzu je postupné budování elektronické databáze publikovaných i originálních metodik školních pokusů, pozorování a demonstrací ve výuce biologie.
Předmět aplikuje konkrétní biologickou problematiku do oblasti obecné i speciální didaktické přípravy.
Cíl: (1) rozvíjet schopnost vytvářet, ověřovat a kriticky hodnotit metodiky užívané ve výuce přírodopisu a biologie při vedení školních biologických pokusů, pozorování a demonstrací na základě analýzy kurikulárních dokumentů.
(2) schopnost vypracovat metodiku jak určitý biologický jev nebo děj didakticky účelně demonstrovat.
Pro tento dotaz bohužel nemáme k dispozici žádné další výsledky.