1) přístupy kvalitativního výzkumu (ukotvená teorie, narativní vyprávění a příběhy, klasická etnografie, ..),2) postupy v kvalitativním výzkumu, výhody a nevýhody těchto postupů ve srovnání s tradičními kvantitativními metodami,3) výzkumné otázky vhodné pro aplikaci kvalitativního výzkumu,4) různé cesty získávání kvalitativních dat (např. individuální/společná interview; pedagogické deníky; zápis reflexí, ...), slabiny každého z přístupů,5) zpracování dat (např. do tabulek), různé možnosti vyvozování závěrů,6) možnosti a limity akčního výzkumu,7) možnosti použití kombinace kvantitativních a kvalitativních metod v akčním výzkumu8) závěrečný workshop, obhajoba projektů.
Cílem předmětu je, aby studenti: (a) seznámili se s přístupy kvalitativního výzkumu (ukotvená teorie, případová studie, fenomenologie, klasická etnografie, ..)(b) pochopili, jak se postupuje v kvalitativním výzkumu a byli schopni posoudit výhody a nevýhody těchto postupů ve srovnání s tradičními kvantitativními metodami(c) pochopili, na které výzkumné otázky je vhodné hledat odpovědi kvalitativním výzkumem(d) seznámili se s různými cestami získávání kvalitativních dat (např. individuální/společná interview; pedagogické deníky; zápis reflexí, ...) a chápali slabiny každého z přístupů(e) věděli, jak data shrnout (např. do tabulek) a hledali různé možnosti vyvozování závěrů(f) pochopili možnosti a limity akčního výzkumu(g) seznámili se s možnostmi použití kombinace kvantitativních a kvalitativních metod v akčním výzkumuSamostudium studentů bude směřovat ke zpracování obhajitelného a realizovatelného projektu kvalitativního nebo akčního výzkumu k tématu disertační práce, ve kterém bude přesně stanoven způsob získání, sumarizace a analýzy kvalitativních dat. Projekt musí být prodiskutován a obhájen na závěrečném workshopu.
Pro tento dotaz bohužel nemáme k dispozici žádné další výsledky.