1. Nadaný žák a žák s hlubším zájmem o biologii
2. Zájmová odborná činnost v ČR (odborné olympiády, přírodovědné soutěže, didaktické soutěžní hry, projekty, tematické badatelské školy a soustředění, participující instituce a jejich tematické akce)
3. Zájmová odborná činnost v zahraničí
4. Efektivita práce s nadanými žáky
5. Tvorba koncepce výukových aktivit a možnosti poskytování zpětné vazby žákovi
Cílem kurzu je (1) seznámení se způsoby rozpoznání nadaného žáka, (2) s možnostmi zapojení žáků do zájmové odborné činnosti z oblasti biologie (badatelských her, přírodovědných soutěží a projektů) u nás i v zahraničí a (3) vytvoření koncepce výukových aktivit zaměřených na nadané žáky a žáky s hlubším zájmem o biologii a navržení způsobu poskytování zpětné vazby žákům.