Prohloubit pochopení teoretických základů didaktiky cizích jazyků jako vědního oboru i jako vysokoškolské studijní disciplíny ve studijních programech zaměřených na přípravu učitelů cizích jazyků. Zdůraznit zejména interdisciplinární charakter didaktiky cizích jazyků jako vědního oboru, s oporou o aktuální vědecké poznatky z bázových disciplín lingvodidaktiky, tj. z oboru lingvistiky, psychologie, psycholingvistiky a pedagogiky . Prohloubit pochopení konstitutivních otázek didaktiky cizích jazyků v kontextu historického vývoje různých lingvodidaktických směrů. V systémovém přístupu ke zkoumání teoretických základů lingvodidaktiky se zaměřit zejména na problematiku zřetele k mateřštině žáků, vývoj pojetí kategorie komunikativnosti a na jeho odraz v teorii učebních osnov, sylabů a učebnic cizích jazyků
Další požadavky na studenta: vypracování písemné kritické recenze na aktuální publikaci v daném oboru v rozsahu cca 4
- 5 stran nebo prezentace libovolně zvolené části z připravované doktorské disertační práce před fórem kolegů, jimiž jsou
účastníci tohoto doktorského kurzu; dále se doporučuje navštěvovat celostátní seminář k teoretickým základům didaktiky cizích jazyků, který pravidelně dvakrát ročně již od r. 1995 pořádá katedra rusistiky a lingvodidaktiky PedF UK v Praze ve spolupráci s Kruhem moderních filologů.