Charles Explorer logo
🇬🇧

Statistic in Educational Research

Class at Faculty of Education |
OD0133005

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Typy dat, proměnné spojité a diskrétní, tvorba databáze, vstup do popisné statistiky (tabulky četností)

Tvorba základních grafů v Excelu, míry polohy, míry rozptýlení, osvojení popisné statistiky v práci v Excelu, řešení problémů čištění dat, tvorba kategorií, nahrazování hodnot intervaly a obráceně ("přemostění" mezi metodologií a statistikou)

Normální rozdělení, lineární a plošná normalizace, tvorba norem a možnosti jejich prezentace, z-skór t-rozdělení a intervalové odhady pro střední hodnotu, úvod to teorie testování hypotéz, chyby 1. a 2. druhu, velikost účinku, t-testy

F-test, korelační koeficient, test pomocí korelačního koeficientu, Chí-kvadrát rozdělení, chí-kvadrát test

Úvod do regresní analýzy, lineární regrese, vstup do práce v SPSS

Tvorba dotazníků a testů, tvorba škál, obtížnost a citlivost položek

Teorie validity a reliability, koeficienty reliability, Cronbachovo alfa

Annotation

The course introduces the basic methods of quantitative data analysis, hypothesis testing theory, and methods of correct interpretation of statistical results presentation.

The aims of the course are to acquire skills to calculate and graphically present the basic descriptive characteristics of the data, to understand the hypothesis testing theory and more complicated data analysis, the ability to communicate with the statistician and to interpret the statistical results presentation.