Široký obor Hudební teorie a pedagogika má na jedné straně blízko k muzikologii, na straně druhé k pedagogice. V souboru různorodých předmětů, které činnosti doktorandů charakterizují, mají dějiny hudby dominantní postavení. Z tradičního pohledu tyto výzkumné aktivity produkují např. profily hudebníků, přehledy vývoje různých hudebních institucí, výklady hudebních dějin jednotlivých lokalit či regionů, ostatně dějiny všeho, co s hudbou souvisí. Z moderního pohledu jde o celý trs různých historických výzkumů. Dějiny hudby se tak stávají východiskem ke zkoumání jedinečné problematiky od zpracování nejstarších období vývoje hudby až po zpracování materiálů domácí i evropské hudby 20. století. Možnosti didaktického využití jsou hlavním kritériem aplikace do praxe.
Forma výuky - individuální konzultace, individuálně stanovená témata eventuálních písemných prací
Široký obor Hudební teorie a pedagogika má na jedné straně blízko k muzikologii, na straně druhé k pedagogice. V souboru různorodých předmětů, které činnosti doktorandů charakterizují, mají dějiny hudby dominantní postavení.
Z tradičního pohledu tyto výzkumné aktivity produkují např. profily hudebníků, přehledy vývoje různých hudebních institucí, výklady hudebních dějin jednotlivých lokalit či regionů, ostatně dějiny všeho, co s hudbou souvisí. Z moderního pohledu jde o celý trs různých historických výzkumů.
Dějiny hudby se tak stávají východiskem ke zkoumání jedinečné problematiky od zpracování nejstarších období vývoje hudby až po zpracování materiálů domácí i evropské hudby 20. století. Možnosti didaktického využití jsou hlavním kritériem aplikace do praxe.