Hlasová výchova - psychosomatická disciplína.
Metodické využití poznatků z anatomie a fyziologie hlasu.
Vývojové etapy lidského hlasu.
Okruhy vztahující se k didaktice a metodice zpěvu (dech, fonace, rezonce, artikulce, pěvecké vazby, typy cvičení, hudební frázování.
Hlasová a duševní hygiena (příčiny hlasové únavy, hlasových poruch, postupy a zásady uplatňované při nápravě chybné hlasové funkce, reedukační hlasová cvičení)
Metodika práce s dětmi hudebně a pěvecky zaostávajícícmi.
Možnosti uplatnění terapie hlasem ve školní praxi.
The subject is understood as a psychosomatic discipline. From this point of view will be observe pieces of knowledge from anatomy and physiology of human voice (including the specifics of children's voice and the developing phases of human voice).
Psychosomatic approach will be applied also in domains concerning didactics and methodic of singing (breath, phonation, resonation, articulation, sorts of exercise, frazing), voice malfunctions, procedures and principles applied in voice dysfunction, reeducating voice exercises. Methodic of work with children musically or vocally delayed in development together with use of vocal therapy in school practices are also a part of the subject.