Charles Explorer logo
🇬🇧

Philosophy of Education

Class at Faculty of Education |
OD0612002

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Ontologické koncepty výchovy (archetypy výchovy) – výchova jako péče o duši, jako e-ducatio a jako emendace (náprava). Výchova jako cesta k harmonii světa a člověka.

Instrumentální výchova na počátku novověku, půda subjekt-objektového rozvrhu světa a její dopady na výchovu a vzdělání na počátku novověku. Koncepty otevřené a uzavřené duše. Věda a vědění.

Proměny výchovy v době moderní – výchova jako cesta k dokonalosti, jako rozvinutí možností, výchova jako setkání, výchova jako dialog, jako agon. Tři rozměry výchovy – socializace, individuace a transcendence. Výchova jako životní pohyb. Výchova ve vzdělanostní společnosti. Krize výchovy a výchova jako cesta z krize světa.

Annotation

Education as soul care in European tradition from Antiquity to the present.

The bases of educatio and its reflection.

Instrumental education and its role from the beginning of the Modern Era to the present; a philosophical critique.

Confluence-based education (Buber, Lévinas) and the responsibility in education (Arendt, Jonas, Waldenfels).

Education and violence in post-modern reflection (Foucault, Deleuze).

The idea of the university (Jaspers) and the future of the university (Derrida).