Strategie přípravy dotazovacích metod v akčním výzkumu (anketa, strukturovaný rozhovor, dotazníkové šetření) Orientační akční výzkum (průzkum sondáž, pilotáž ) jako východisko pro pedagogickou diagnostiku Analýza a interpretace situací ve výtvarné edukaci. Abdukce jako metoda interpretace výzkumných dat v kvalitativním výzkumu
Rozsah 8 hod/sem. Cíl předmětu: Připravit studenty (zejména absolventy výtvarných uměleckých programů) na roli badatele – realizátora pedagogického výzkumu ve výtvarně vzdělávací praxi, na interpretaci výzkumných nálezů a jejich prezentaci v odborném tisku. Požadovaný výstup: seminární práce (zpracování a odevzdání definitivní verze výzkumné zprávy/článku z realizované fáze výzkumu. Termín: do konce LS). Obsah: Strategie přípravy dotazovacích metod v akčním výzkumu (anketa, strukturovaný rozhovor, dotazníkové šetření
Orientační akční výzkum (průzkum sondáž, pilotáž ) jako východisko pro pedagogickou diagnostiku.
Analýza a interpretace situací ve výtvarné edukaci. Abdukce jako metoda interpretace výzkumných dat v kvalitativním výzkumu. Klíčová slova: dotazovací metody, akční výzkum, vzdělávací situace, vstupní a výstupní diagnóza, interpretační chyby.
Přihlášení studentů: do konce února