Způsob zakončen í: ZkouškaSeminární práce - návrh teoreticky zdůvodněného evaluačního nástroje pro ověření kvality komunikační kompetence žáka.
Podmínky atestace: Seminární práce – návrh teoreticky zdůvodněného evaluačního nástroje pro ověření kvality komunikační kompetence žáka
Hlubší analýza komunikačních dovedností jako manifestací komunikační kompetence jedince ve vztahu ke kompetencím dalším, zvláště jazykové, resp. sociolingvistické a pragmatické; vývoj termínu komunikační kompetence, vztah pojmů komunikační činnosti – dovednosti – kompetence, teoretické vymezení. Evoluce komunikační kompetence jedince v závislosti na rozvoji jeho kognitivních procesů v průběhu školní edukace. Zvládání interakčních řečových modelů a kompenzačních strategií ve vztahu k osvojování konvenčních komunikačních schémat, způsoby dosahování komunikační úspěšnosti a možnosti jejich edukace. Výsledky mezinárodních srovnávacích výzkumů, jejich analýza, diagnostika komunikační kompetence.