Charles Explorer logo
🇨🇿

Informační technologie ve výuce českému jazyku

Předmět na Pedagogická fakulta |
OD2303120

Sylabus

Vyučující: doc. Eva Höflerová

Způsob zakončení: zkouška

Seminární práce - teoretický model výukového nelineárního elektronického/multimediálního textu a jeho realizace

Anotace

Požadavky na studenta: Zkouška.

Zpracování nelineárního elektronického multimediálního hypertextu pro výuku českého jazyka. Znalost teoretických a metodologických východisek.

Cílem předmětu je soustředit kompetence nabyté v magisterském stupni – kompetenci oborovou, kompetenci didaktickou (lingvodidaktickou), kompetenci informatickou – a rozvinout je na kvalitativně vyšší úrovni. Studenti získají schopnost pohlížet na každý text zprostředkovaný informačními technologiemi měřítky zmíněných kompetencí a posoudit tak reálný přínos nelineárních elektronických textů pro výukový proces v českém jazyce. Budou umět jak zhodnotit text dodaný (např. z komerční sféry), tak vytvořit text (multimediální text) vlastní. Budou schopni posuzovat texty (výukové objekty) i z hlediska stylů učení, osvojí si dovednost určit využitelnost těchto textů (výukových objektů) pro znevýhodněné žáky. Okruhy výkladové části:

 Vlastnosti výukového (lineárního i nelineárního) textu

 Edukační (jazykové, didaktické, komunikační) vlastnosti elektronického textu

(multimediálního hypertextu)

 Tvorba elektronického výukového hypertextu