1. Interkulturní didaktika cizích jazyků – cíle a obsah s důrazem na didaktiku reálií
2. Základní pojmy didaktiky reálií (kultura, empatie, zdvořilost, interkulturní učení, interkulturní kompetence, tabu, kritická tolerance, srovnávání aj.)
3. Vývoj didaktiky reálií ve výuce cizích jazyků na českém a německy mluvícím území
4. Pojem reálie, vývoj a současné pojetí přístupů k reáliím
5. Lingvoreálie jako součást výuky cizích jazyků
6. Vývoj pojetí reálií v kurikulích od roku 1869 do současnosti
7. Základní metodické přístupy k výuce reálií, jejich klasifikace a charakteristika
Cílem studijního předmětu je představit problematiku formování interkulturní kompetence v didaktice cizích jazyků prostřednictvím výuky reálií. Obsahem je pak představení základního pojmosloví teorie didaktiky reálií, jež je nezbytným fundamentem pro bližší zkoumání zeměvědně orientované didaktiky.
Problematika osvojování reálií cílového cizího jazyka s důrazem na jazyk německý je prezentována jak ze synchronního, tak i diachronního hlediska, neboť pro pochopení role didaktiky reálií je třeba znát historické a společenské faktory, které právě tuto oblast cizojazyčné edukace nejvíce v minulosti a i v současné výuce ovlivňují.