1. Teoretické vymezení konceptu zdravotní gramotnosti.
2. Zdraví člov ěka jako fenomén a předmět interdisciplinárního studia.
3. Základní poznatky teorie zdraví a nemoci – integrálně antropologický přístup.
4. Zdravotní stav evropské populace jako východisko výchovy ke zdraví.
5. Zdraví a nemoc v kontextech výchovy, výchova ke zdraví jako pedagogický problém.
6. Evropská zdravotní strategie a vybrané programové dokumenty podpory veřejného zdraví.
7. Možnosti měření a hodnocení úrovně zdravotní gramotnosti lidí.
8. Vybrané metodologické přístupy ke studiu zdravotní gramotnosti v prostředí školy.
Předmět je zaměřen na problematiku sekundární gramotnosti ve vztahu ke zdraví člověka. Má zprostředkovat studentům systém znalostí a dovedností, který jim umožní kriticky posuzovat zdravotní informace se zvláštním zřetelem k problematice výchovy a vzdělávání.
Podrobně jsou probírány otázky teorie zdraví a nemoci, analyzovány jsou různé pohledy na zdraví a nemoc v kulturních a historických kontextech. Akcentován je při tom vliv výchovy na utváření zdravotně relevantního chování lidí.
Předmět vychází z myšlenek evropské zdravotní strategie, která pracuje s konceptem zdravotní gramotnosti jako s podmínkou převzetí odpovědnosti za vlastní zdraví.