1. Hudební pedagogika jako věda, vymezení hudební pedagogiky v systému muzikologie, formování hudební pedagogiky jako vědní discipliny. Interdisciplinární dimenze hudební pedagogiky, pozice a vazby hudební pedagogiky v kontextu humanitních a společenskovědních oborů. Předmět, cíle a úkoly hudební pedagogiky.
2. Systematika hudební pedagogiky, strukturace hudební pedagogiky.
3. Hudební pedagogika a hudební výchova, hudební výchova v systému českého školství, kurikulární dokumenty, hudební edukace, subjekty, objekty a principy hudební edukace, profesionální příprava hudebních pedagogů. Hudebnost a její diagnostika.
4. Metody výzkumu hudební pedagogiky, klasifikace výzkumných metod. Teoretické metody výzkumu: analýza a syntéza, indukce a dedukce, modelování systémů, historicko-srovnávací metoda, genetická metoda. Empirické metody výzkumu: pozorování, experiment, ratingová metoda, dotazník, rozhovor, test, sémantický diferenciál, projektivní metoda. Hlavní trendy současného hudebněpedagogogického výzkumu.
5. Hudební komunikace v masmediální a globalizované společnosti. Axiologická dimenze hudby a hudební výchovy. Současné postavení hudební pedagogiky a hudební výchovy na základě vývoje hudební kultury a determinace aktuálními mimohudebními faktory. Hudební preference. Akustická ekologie.
6. Filozofická východiska nových koncepcí hudební pedagogiky. Synchronní paradigmata hudební pedagogiky. Integrativní hudební pedagogika a polyestetická výchova.
7. Aktuální trendy hudební pedagogiky v evropském a mimoevropském kontextu.
8. Dějiny české hudební pedagogiky / hudební výchovy (historický vývoj, koncepce, instituce, reflexe); dějiny hudební pedagogiky a hudební výchovy v Evropě v kontextu jejich vlivu na formování české hudební pedagogiky / hudební výchovy. Hudební pedagogika / hudební výchova a region.
9. Osobnosti české a evropské hudební pedagogiky / hudební výchovy
19. –
21. století.
10. Hudebněpedagogická / hudebněvýchovná a metodicko-didaktická literatura
19. –
21. století.
Hudební pedagogika jako komplexní teoretická reflexe hudební výchovy - identifikace, analýza, kritické hodnocení problémů současné teorie a praxe včetně generalizace záv ěrů, a to na základě dosavadní doktorandovy vědecké práce.
Pro tento dotaz bohužel nemáme k dispozici žádné další výsledky.