Charles Explorer logo
🇬🇧

Ph.D. state examination

Class at Faculty of Education |
ODSZHV1

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

1.      Hudební pedagogika jako věda, vymezení hudební pedagogiky v systému muzikologie, formování hudební pedagogiky jako vědní discipliny. Interdisciplinární dimenze hudební pedagogiky, pozice a vazby hudební pedagogiky v kontextu humanitních a společenskovědních oborů. Předmět, cíle a úkoly hudební pedagogiky.

2.      Systematika hudební pedagogiky, strukturace hudební pedagogiky.

3.      Hudební pedagogika a hudební výchova, hudební výchova v systému českého školství, kurikulární dokumenty, hudební edukace, subjekty, objekty a principy hudební edukace, profesionální příprava hudebních pedagogů. Hudebnost a její diagnostika.

4.      Metody výzkumu hudební pedagogiky, klasifikace výzkumných metod. Teoretické metody výzkumu: analýza a syntéza, indukce a dedukce, modelování systémů, historicko-srovnávací metoda, genetická metoda. Empirické metody výzkumu: pozorování, experiment, ratingová metoda, dotazník, rozhovor, test, sémantický diferenciál, projektivní metoda. Hlavní trendy současného hudebněpedagogogického výzkumu.

5.      Hudební komunikace v masmediální a globalizované společnosti. Axiologická dimenze hudby a hudební výchovy. Současné postavení hudební pedagogiky a hudební výchovy na základě vývoje hudební kultury a determinace aktuálními mimohudebními faktory. Hudební preference. Akustická ekologie.

6.      Filozofická východiska nových koncepcí hudební pedagogiky. Synchronní paradigmata hudební pedagogiky. Integrativní hudební pedagogika a polyestetická výchova.

7.      Aktuální trendy hudební pedagogiky v evropském a mimoevropském kontextu.

8.      Dějiny české hudební pedagogiky / hudební výchovy (historický vývoj, koncepce, instituce, reflexe); dějiny hudební pedagogiky a hudební výchovy v Evropě v kontextu jejich vlivu na formování české hudební pedagogiky / hudební výchovy. Hudební pedagogika / hudební výchova a region.

9.      Osobnosti české a evropské hudební pedagogiky / hudební výchovy

19. –

21. století.

10.   Hudebněpedagogická / hudebněvýchovná a metodicko-didaktická literatura

19. –

21. století.

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Hudební pedagogika jako komplexní teoretická reflexe hudební výchovy - identifikace, analýza, kritické hodnocení problémů současné teorie a praxe včetně generalizace závěrů, a to na základě dosavadní doktorandovy vědecké práce.

Pro tento dotaz bohužel nemáme k dispozici žádné další výsledky.