Lekce 1: Myšlenky Seymoura Paperta
Lekce 2: Logovská kultura
Lekce 3: Strategie digitálního vzdělávání. AI a vzdělávání
Lekce 4: Úlohy bez počítače (CSUnglugged, Bebras)
Lekce 5: Tvůrčí aktivity s vybranými platformami pro edukační programování (Scratch aj.)
Lekce 6: Tvůrčí aktivity s vybranými robotickými hračkami (ozobot, aj.)
Lekce 7: Prezentace závěrečných projektů účastníků kurzu
Ve všech vyspělých zemích se v posledních letech věnuje ve vzdělávání velká pozornost rozvoji informatického myšlení. S tímto konceptem pracoval už od 60. let Seymour Papert.
V databázi Web of Science je za posledních 5 let evidováno více než 5000 článků k problematice rozvíjení informatického myšlení. Zdálo by se, že informatické myšlení se týká výuky informatiky a přípravy počítačových expertů, IT specialistů.
Nikoliv. Informatické myšlení nám může bez ohledu na naši specializaci pomoci v chápání čím dál tím více digitalizované společnosti.
Podobně jako matematické myšlení, čtenářská gramotnost či vizuální gramotnost nám mohou pomoci řešit bě žné problémy nebo navrhovat algoritmy, tak informatické myšlení a algoritmické uvažování uplatníme při řešení každodenních problémů, stačí jen logicky myslet. V kurzu se budeme věnovat tomu, jak a proč se v různých zemích zavádí informatika nejen do základních a středních škol, ale dokonce už do škol mateřských.
Vyzkoušíme si řešit některé úlohy. Měli bychom se začít připravovat na to, že v našem životě se začnou stále víc a víc uplatňovat aplikace umělé inteligence. Účastníci kurzu navrhnou a obhájí svůj projekt, který mohou řešit individuálně nebo v týmové spolupráci.