V souladu s integrativním modelem čtenářské pregramotnosti budou představeny možnosti interpretace knihy a práce s knihou k podpoře porozumění textu a motivaci pro budoucí čtenářství. Ukázky budou vycházet i z různých literárních druhů, žánrů a typů knih, konkrétně:
1) Beztextové knihy, wimmelbuchy - výzvy pro dospělého jako zprostředkovatele knihy
2) Obrázkové knihy, zejména pro dvouleté děti a práce s nimi
3) Próza s dětským hrdinou, próza se zvířecím hrdinou
4) Naučné knihy a práce s nimi
5) Rozvoj prosociálních vztahů
6) Způsoby zprostředkování tématu jinakosti/odlišnosti, životu s handicapem
7) Čtenářský koutek v MŠ
8) Práce s poezií v mateřské škole
9) Klasické pohádky a tvorba lapbooku
10) Časopisy pro děti předškolního věku, výběr kvalitní dětské literatury
11) Využití čtenářských kostek dle modelu EUR
12) Rozvoj emoční inteligence skrze dětské knihy
Seminář se zaměří na základní literárně-didaktické okruhy práce s literaturou pro předškolní děti, bude zaměřen na literární i didaktickou interpretaci vybraných textů pro předškolní děti dle modelu EUR. Bude sledováno rozvíjení didaktické znalosti obsahu u budoucích učitelů mateřských škol s důrazem na integrativní model čtenářské gramotnosti, jehož cílem je rozvoj širokého spektra dovedností, které umožňují hlubší prožitek z knihy, chápání souvislostí a porozumění textu, tedy o integraci výtvarných, pohybových, hudebních či dramatických činností při zapojení všech smyslů Semináře budou realizovany prostřednictvím konstruktivistických metod výuky s akcentem na skupinovou i individuální práci.