V souladu s integrativním modelem čtenářské pregramotnosti budou představeny možnosti interpretace knihy a práce s knihou k podpoře porozumění textu a motivaci pro budoucí čtenářství. Ukázky budou vycházet i z různých literárních druhů, žánrů a typů knih, konkrétně:
1) Beztextové knihy, wimmelbuchy - výzvy pro dospělého jako zprostředkovatele knihy
2) Obrázkové knihy, zejména pro dvouleté děti a práce s nimi
3) Próza s dětským hrdinou, próza se zvířecím hrdinou
4) Naučné knihy a práce s nimi
5) Rozvoj prosociálních vztahů
6) Způsoby zprostředkování tématu jinakosti/odlišnosti, životu s handicapem
7) Čtenářský koutek v MŠ
8) Práce s poezií v mateřské škole
9) Klasické pohádky a tvorba lapbooku
10) Časopisy pro děti předškolního věku, výběr kvalitní dětské literatury
11) Využití čtenářských kostek dle modelu EUR
12) Rozvoj emoční inteligence skrze dětské knihy
The seminar will focus on key issues of the didactics of teaching literature, namely on possible conceptions of literary education at elementary and secondary schools. It includes the reflection of current state, methods of literary education, the analyses of textbooks and readers, and on the assessment of the results of teaching.