The curricula of all European Union Member States and associated countries is composed demand for environmental education and later on education for sustainable development. This subject is dedicated to students of pedagogy - future teachers . They will be faced in the future need to integrate these topics into their preparation for teaching.
Students will learn the basic terms of environmental, economic and cultural pillars of sustainable living. There will also be familiar with efective methods to how to apply them to teaching practice (relayed to the students).
Cesta k udržitelnosti.
Environmentální pilíř udržitelnosti: oběh materiálů, energetická kaskáda, trofická síť, ekosystém, rozdělení ekosystémů, environmentální památky, klíčové druhy, ekologická rovnováha (stres ekosystému, odolnost, odolnost, destabilizace, sukcese), ekologická nika (volný, zaneprázdněný, konkurence, adaptace na podmínky životního prostředí. Antropogenní vlivy, migrace a přenos druhů klesající biodiverzity, znečištění, změna klimatu, odcizení přírody. Udržitelné životní a rozvojové, vl ádní a mezivládní a strategické dokumenty. Historie ochrany přírody v České republice.
Ekonomický pilíř udržitelnosti. Ekonomika. Ekonometrické. Ekonomický pilíř udržitelného rozvoje. Cena, hodnota, budoucí hodnota, ekologická stopa, ekonometrie. Dluh. Dobrá hodnota peněz . Metody stanovení hodnoty. Směnná hodnota. Stěhují se peníze se světem? Jak ovlivnit peníze na "zelené" hnutí? Externalizované náklady Victor Lebow. Film "Příběh věcí". Spravedlivý obchod a jiným způsobem. Příklady dobré praxe.
Sociální a kulturní pilíře
Udržitelnost sociálního pilíře. Dějiny. Kultura. Přírodní národy. Třetí svět. Masová kultura. Alternativní kultura. Několik příkladů .Oral historie. Multikulturní. Rozmanitost kultur. Jak zajistit kulturní rozmanitost a rozmanitost životního stylu? Dobrovolná pokora / jednoduchost. A několik příkladů z České republiky (Librová).