Cílem předmětu je připravit studenty na samostatné vedení hodin včetně jejich plánování a zpětné evaluace. V návaznosti na předchozí předmět Didaktika francouzského jazyka I student zdokonalí své dovednosti pomocí analýz reálných výukových situac í, navrhováním alternativních řešení a zpracováním vhodného didaktického materiálu. Důraz je kladen i na schopnost využít k přípravě a vedení hodin nástroje ICT. Student si prohloubí znalosti a dovednosti v oblasti hodnocení, pochopí význam portfolia pro výuku jazyků.
- Plánování a příprava hodin, reflexe a autoevaluace výuky, hodnocení; příprava na souvislou praxi: hodnocení (prohloubení), observační metody na základě reálných situací (použití videa ve výuce k autoevaluaci a párové evaluaci); ICT ve výuce jazyků (prohloubení): historie zapojení ICT do výuky, role učitele a žáka při použití ICT, tvorba edukačního prostředí za pomoci ICT, kritický pohled na zapojení ICT do výuky jazyka; plurilingvismus a interkulturalita (prohloubení); řečové dovednosti a jazykové prostředky (prohloubení na základě zkušeností ze souvislé praxe).