- Jazykové prostředky a jejich pojetí a funkce v současné lingvodidaktice.
- Mluvnické učivo, výběr, prezentace, procvičování, upevňování, opakování.
- Slovní zásoba, sémantizace, tematické okruhy, sémantická pole - práce se slovní zásobou.
- Role výcviku výslovnosti a pravopisu ve výuce německého jazyka.
- Typologie cvičení.
- Motivace a aktivizace žáků ve vyučování německého jazyka, funkce jazykové hry.
- Hodnocení, klasifikace, funkce a druhy jazykových testů.
Cílem předmětu je v návaznosti na předmět Úvod do lingvodidaktiky zprostředkovat studentům další teoretické poznatky z didaktiky a lingvodidaktiky zaměřené na řečové dovednosti včetně metodologie ověřování a testování. V rámci seminářů seznámit studenty s formami práce se slovní zásobou, prezentací a nácvikem mluvnického učiva včetně efektivních forem nácviku zvukové a grafické stránky jazyka. Seznamovat studenty s konkrétními typy cvičení zaměřených zejména na výcvik řečových dovedností a produktivními formami práce s textovými materiály. Naučit je chápat hodnocení a klasifikaci jako integrovanou součást výuky včetně jejich motivačních a aktivizačních aspektů.
Obsah předmětu tvoří n ásledující témata: Jazykové prostředky a jejich pojetí a funkce v současné lingvodidaktice. Mluvnické učivo, výběr, prezentace, procvičování, upevňování, opakování. Slovní zásoba, sémantizace, tematické okruhy, sémantická pole - práce se slovní zásobou. Role výcviku výslovnosti a pravopisu ve výuce německého jazyka.
Typologie cvičení. Motivace a aktivizace žáků ve vyučování německého jazyka, funkce jazykové hry. Hodnocení, klasifikace, funkce a druhy jazykových testů.