Obsah předmětu tvoří témata:
Předmět zkoumání didaktiky německého jazyka, didaktika jako vědní a studijní disciplína v učitelském vzdělání a její vztah k ostatním vědním oborům
Cíle vyučování němčiny jako cizího jazyka. Didaktické zásady.
Vývoj vyučování cizích jazyků, didaktické/metodické směry (z pohledu historického), alternativní metody.
Tendence vývoje vyučování cizím jazykům v postkomunikativní etapě: výuka zaměřená na žáka, na činnost, na úkoly, na autonomní učení aj.
Závazná a doporučená kurikula pro výuku cizích jazyků.
Cílem předmětu je v rámci přednášek zprostředkovat studentům základní teoretické poznatky z didaktiky německého jazyka. Záměrem je představení teoretických poznatků didaktiky jako východisek pro praxi učitele stejně jako ujasnění zpětného působení praxe výuky jazyka na její teoretickou reflexi.
V seminářích studenti aplikují získané teoretické znalosti na analýzách didaktických materiálů a kurikulí.