Charles Explorer logo
🇨🇿

Vybrané aspekty didaktiky německého jazyka

Předmět na Pedagogická fakulta |
OENGG2301Y

Sylabus

Témata:

Individualizace a diferenciace ve výuce německého jazyka. (12.10., 19.10.)

Výuka německého jazyka u žáků se specifickými potřebami učení - žáci se specifickými poruchami učení, nadaní žáci. (26.10., 30.11.)

Aktuální stav nové maturity na středních školách. (7.12., 14.12.)

Motivace. (21.12.)

Strategie a styly učení a jejich rozvoj a podpora ve výuce němčiny. (4.12.)

Anotace

Cílem tohoto předmětu je završit poznatkovou a dovednostní základnu didaktiky německého jazyka v linii povinných předmětů. Studenti po absolvování předmětu dokáží volit vhodné a adekvátní postupy z hlediska odlišného složení cílové skupiny žáků s cílem realizovat individuální a diferencovaný přístup.

Studenti připravují a realizují výuku jedné vyučovací hodiny, výuka je nahrávána na video s následným poskytováním zpětné vazby vyučujícím, vrstevnickým hodnocením a sebehodnocení. Studenti vytvářejí v průběhu výuky portfolio svých dosavadních rešerší z odborné literatury, popis zkušeností z praktické výuky v rámci praxe a formulují v portfoliu své vlastní postoje k výuce německého jazyka na základních a středních školách.

Na závěr své souhrnné portfolio obhajují. Obsahem předmětu jsou témata: Individualizace a diferenciace ve výuce německého jazyka.

Výuka německého jazyka u žáků se specifickými potřebami učení - žáci se specifickými poruchami učení, nadaní žáci. Aktuální stav nové maturity na středních školách.

Motivace. Strategie a styly učení a jejich rozvoj a podpora ve výuce němčiny.