1. Analytická a pedagogická interpretace hudebního díla - specifika na základní a střední škole
2. Charakteristika didaktických situací při práci s uměleckým dílem
3. Percepce a apercepce ve školské hudební výchově a mimo školu
4. Zásady výběru hudebního díla, vkus a jeho formování
5. Percepce a apercepce, preference vnímatele
6. Charakteristika stylu pro poslech díla a pro didaktickou práci s ním
7. Hierarchie didaktické práce s hudebně výrazovými prostředky
8. Specifika vyučovací jednotky zaměřené na práci s uměleckým dílem
9. Hudba jako komunikační systém z pohledu hudebního pedagoga
10. Vnitrooborové přesahy při didaktické práci s hudebním dílem
11. Mezioborové přesahy při didaktické práci s hudebním dílem
12. Náměty pro samostatnou práci žáka a jejich limity
13. Hudební dílo jako objekt projektové výuky
Komplexní analýza skladeb a z ní vyplývající pedagogická interpretace s akcentem na vytváření didaktických situací a řešení problémů z takových situací vyplývajících. Pochopení problematiky účastníci prokazují samostatným didaktickým výstupem s prezentací zvoleného hudebního díla a zároveň prokazují dovednost hudebněpedagogické práce s obecenstvem.