Studenti prvního ročníku budou rozděleni do dvou pěveckých sborů. Ženská část bude samostatně zkoušet (sbormistryně Mgr. Jana Veverková) v úterý 15.20-16.50 v C12. Tento sbor je určen především pro méně zkušené. Do sboru mohou vstoupit i další zájemci z jiných oborů. Pokročilejším zpěvákům doporučujeme členství v komorním sboru. Noty zaslané v příloze e-mailu si studenti po přihlášení do SIS vytisknou a nosí je u každé zkoušky. Během semestru si zadané písničky zapamatují. Repertoár ženského sboru: KB Kopřiva: Salve Regina, A. Dvořák: Čtyři písně. Pokud možno další sborový materiál různých období a žánrů rozšiřující znalosti základního repertoáru a rozvíjející připravenost ke čtení sborových partů.
Muži z prvního ročníku budou členy smíšeného pěveckého sboru pod vedením doc. Marek Valášek. Smíšený sbor zkouší v úterý 15.20-16.50 v C1.
Performance of the mixed choir in the summer semester: 9. 4. at 2 p.m. Karolinum, 24. 4. at 7 p.m. Týn church.
Specifikum oboru spočívá v současné výchově studentů různých ročníků, vybavených různou úrovní hudebních dovedností a stupněm aktuální sólové pěvecké či sborové praxe. Studium konkrétních skladeb umožňuje získat přehled o sborové literatuře určitého sborového seskupení a principech její interpretace. Obsahem kurzu je aktivní členství v některém ze stávajících orgánů fakulty. Současně se vzděláváním sborového zpěváka předmět navazuje na individuální zkušenost s interpretací konkrétních vokálních děl se sborem provozovaných při různých příležitostech. Podmínkou pro udělení zápočtu je kromě pravidelné účasti na zkouškách a prokázání zvládnutí studovaného repertoáru písemný posudek z koncertů profesionálních sborů,
Comprehensive education of a choir singer. The specificity of the discipline lies in the current education of students of different years, equipped with different levels of musical skills and the degree of current solo singing or choral practice.
The study of specific compositions makes it possible to obtain an overview of the choral vocal literature of a certain choral grouping and the principles of its interpretation.