Charles Explorer logo
🇬🇧

Media Education

Class at Faculty of Education |
OINZ1C037B

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Studenti získají praktické i teoretické znalosti z oboru mediální komunikace, jež jsou aplikovány na oblast mediální výchovy a její výuky na ZŠ a SŠ. Cílem je, aby se ze studentů stali poučení konzumenti médií, kteří si jsou vědomi úskalí mediální komunikace, umí využívat média ku prospěchu, aktivně se brání manipulacím či desinformacím v médiích. Budou mít dostatek nástrojů pro ověřování pravdivosti informací. Budou si vědomi možné ne/objektivity ve zpravodajství. Dále: mediální produkty a jejich uspořádání, výstavba mediálního textu, mediální výchova v učebnicích českého jazyka. Témata:

1. Mediální výchova jako jedna z modernizačních tendencí ve výuce; mediální gramotnost a její složky; aktivní přístup k médiím.

2. Vyhledávání informací v médiích; manipulace v médiích, její rozpoznávání a obrana proti ní.

3. Fake news, desinformační weby, propaganda.

4. Aktivity zaměřené na výběr, analýzu a tvorbu mediálních textů; projekty ve výuce mediální výchovy.

5. Persvazivní prostředky reklamy, tvorba reklamních komunikátů.

6. Různé druhy zpravodajství, zpravodajské hodnoty, infotainment, objektivita.

7. Youtube a jeho vliv na děti. Youtubeř, influenceři, skratá reklama.

8. Verbální a neverbální násilí v médiích. Kyber-šikana a obrana proti ní.

9. Jazyk a specifika elektronické komunikace, bezpečná komunikace na internetu.

10. Etika v médiích, etické kodexy, předsudky v médiích.