Charles Explorer logo
🇬🇧

A

Class at Faculty of Education |
OK01313177

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

1)      dítě s SVP v inkluzivní třídě (2x4 vyučovací hodiny + 2 hodiny Moodle) -          práce se zprávou a doporučením- pojmout to jako domácí práci a navrhnout konkrétní návrhy činností -          práce s rodinou: analýza rozhovoru s rodiči, identifikace rizikových bodů -          příklady dobré praxe -          příklady práce se třídou, kde je dítě s svp

2)      šikana a vztahy ve třídě (3x4 vyučovací hodiny)   -          zaměření na běžnější formy šikany, jako je posmívání, provokování a vyčleňování. Tyto projevy se v vyskytují takřka v každém dětském kolektivu a často bývají pedagogy přehlíženy nebo tiše akceptovány z mnoha důvodů, kterými se během kurzu budeme také zabývat – pocit nedostatečné kompetence učitele  „co s tím“, pocit, že si za to postižené dítě může samo apod.. -          monitorování a diagnostika vztahů ve školní třídě a návazných možností intervence -          metody preventivního působení, aby se výskyt a rozvoj nepřátelských vztahů v kolektivu minimalizoval

3)      komunikace s rodiči (1x4 vyučovací hodiny + 1 hodina Moodle)   -          teorie potřeb; stresová reakce mozku na pocit ohrožení -          pragmatika lidské komunikace -          komunikace nepopulárních postupů s rodiči dětí ve třídě -          porozumění potřebám rodičů a situaci učitele -          osvědčené praktické postupy

4)      vyhoření učitelů (1x4 vyučovací hodiny + 1 hodina Moodle) -          profesionalita směrem k žákům a směrem k sobě -          kompetence učitele: jaký je obsah a rozsah mé práce, jak si zdravě nastavit hranice -          prevence učitelského vyhoření: analýza ukázek z rozhovorů -          praxe podpory kolegiálního sdílení ve škole: supervize, intervize…

Annotation

The course is part of the offer of courses within the project “Support of undergraduate education at the Faculty of Education of Charles University” (reg. No.

CZ.02.3.68 / 0.0 / 0.0 / 16_038 / 0006965), subactivity Development of competences of students-future teachers by interconnecting theoretical and practical teaching. The aim of the course is to invite students into the psychology of the inclusive class and to develop practical skills for its successful management.

Specifically, the course will focus on the following psychological issues: - the work of the teacher with a child with special educational needs and their family - hostile relations in the classroom - bullying, forms of bullying and ways to address it - communication with other parents in the classroom - teacher burnout and psychohygiene (Note: The course is not primarily aimed at children with a different mother language.)