Charles Explorer logo
🇨🇿

SpPg znevýh. člov. s TP I.

Předmět na Pedagogická fakulta |
OK0218112

Sylabus

* Úkoly k samostudiu:

Jaké omezení vyplývá z tělesného postižení pro každodenní život jedince?

Charakterizujte systém péče o osoby s tělesným postižením v ČR.

Anotace

Definice somatopedie jako vědního oboru a místo somatopedie v systému speciální pedagiky.

Tělo a tělesné schéma: nazírání na hodnotu lidského těla , hodnota mobility z vývojového hlediska, psychologický obraz vlastního těla, bio-psychosociální jednota člověka. Motorika, motorické funkce,centrální mechanismy řízení lidské motoriky a charakteristiky hybného systému. Pohybově invalidizující vady, jejich rozčlenění, charakteristiky, edukační důsledky.

Invalidita a zdraví podle WHO.Neurofyziologicky podmíněná podpora ontogenetického vývoje - základní a podpůrné rehabilitační metody (Bobath koncept, Vojtova metoda, Petö terapie a další).

Součástí výuky předmětu je Program řízené reflexe pro speciální pedagogy.