* Úkoly k samostudiu:
Jaké omezení vyplývá ze sluchového postižení pro každodenní život jedince?
Charakterizujte systém péče o osoby se sluchovým postižením v ČR.
Propedeutika surdopedie. Pojem a vymezení předmětu surdopedie, postavení surdopedie v soustavě věd, metody a cíl surdopedie, společenský význam surdopedie. Patologie sluchového analyzátoru. Význam sluchu a sluchového pozadí.
Výskyt a příčiny sluchových vad. Patologie sluchové funkce v oblasti periferní a centrální. Klasifikace sluchových vad.
Symptomatologie sluchových vad (hluchota, hluchoněmota, ohluchlost, zbytky sluchu, nedoslýchavost, nepoznaná nedoslýchavost) i z hlediska mezinárodní klasifikace a terminologie. Důsledky sluchových vad. Prevence sluchových vad a sluchové defektivity.
Součástí výuky předmětu je Program řízené reflexe pro speciální pedagogy.