Předmět je koncipován tak, aby student po jeho absolvování uměl vypracovat plán pedagogické podpory a individuální vzdělávací plán pro dítě /žáka, studenta.../ se speciálními vzdělávacími potřebami.
Úvod do kurzu - terminologie. Legislativní opora pro tvorbu individuálních vzdělávacích plánů a plánů pedagogické podpory. Podpůrná optaření. Individuální vzdělávací plán (plán pedagogické podpory) - struktura, obsahové a časové schéma, varianty, průběžná evaluace a hodnocení, přizpůsobení plánu změnám.
Zkušenosti ze zahraničí. Zásady pro vypracování individuálních vzdělávacích plánů. Posuzovací škály. Ukázky individuálních vzdělávacích plánů a jejich rozbor a komparace. Vlastní tvorba individuálního vzdělávacího plánu pro konkrétní dítě, žáka, studenta. Rodič jako člen týmu a spolutvůrce plánu.
Externí konzultanti a poradci.